Milieu en klimaat

 

Milieu en klimaat

Impact op klimaat reduceren

De bescherming van ons milieu en klimaat is één van de grootste uitdagingen van onze tijd. Ook bij Lidl beseffen we dat en nemen we onze verantwoordelijkheid op om onze ecologische voetafdruk zoveel mogelijk te verminderen.

Energie-efficiëntie is een belangrijk uitgangspunt bij de bouw en inrichting van onze winkels, logistieke distributiecentra en ons hoofdkantoor. We kiezen daarnaast ook voor 100% groene stroom en zijn continu op zoek naar ecologische innovaties. Onze keuze voor natuurlijke koelmiddelen is daar een goed voorbeeld van.

 

Hierbij alvast een overzicht van de thema’s waarop we inzetten om onze ecologische voetafdruk te verkleinen:

Actualiteit

20 March 2018

Lidl België maakt komaf met plastic zakken

De supermarktketen gaat voor 20% minder plastic tegen 2025   Lidl stopt na de zomer met de verkoop van niet […]

+

9 March 2018

Lidl verlaagt het suikergehalte van ontbijtgranen met 30%

Sinds 2008 werkt supermarktketen Lidl nauw samen met zijn leveranciers om het suikergehalte van ontbijtgranen jaar na jaar te verlagen. […]

+

12 January 2018

Meer dan 645 ton chocolade voortaan Fairtrade bij Lidl

Verkoop van eerlijke producten stijgt jaarlijks met 30% Vrijdag 12 januari 2018 — Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar […]

+

29 November 2017

Nieuw duurzaamheidsverslag

Winkelkar bij Lidl ruim dubbel zo diervriendelijk Duurzame en diervriendelijke voeding slaat aan bij klanten Het aanbod van Lidl werd […]

+

4 September 2017

100% Beter Leven Varken vanaf nu in de winkel

Beter Leven Varken Vanaf vandaag is al ons varkensvlees gecertificeerd met het 1 ster Beter Leven-label. Dat is goed nieuws […]

+

30 June 2017

Lidl neemt de Good Rabbit Commendation in ontvangst

Lidl zet zich in voor dierenwelzijn, en dat wordt opgemerkt. Eind juni 2017 mocht Bénédicte Heyneman (Inkoop-CSR) in Londen de […]

+

29 June 2017

Lidl, eerste retailer in België met Science Based klimaatdoelstellingen!

Merelbeke, 29 juni 2017 –  Lidl tekent als eerst retailer in België de “commitment letter” van het Science Based Target […]

+

27 April 2017

Lidl wil top retailer in duurzaamheid worden

Als supermarkt wil Lidl België werken aan een duurzamere wereld. Daarom heeft Lidl een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen […]

+

11 April 2017

Lidl kiest voor weidemelk

Alle Hollandse Gouda van huismerk Milbona gemaakt met 100% weidemelk   Merelbeke, 11 april 2017 –  Sinds 1 april wordt […]

+