Medewerkers

Selectie & training nieuwe medewerkers

Goed voorbereid van start

Als maatschappelijk verantwoorde werkgever willen we voor een goede ontvangst en opleiding van onze (nieuwe) medewerkers zorgen. We beschouwen het dan ook onze verantwoordelijkheid om iedereen de kans te geven om goed voorbereid en vol zelfvertrouwen te starten met een nieuwe functie bij Lidl.

 

Onboarding app

Vaak is het zo dat medewerkers na hun contractondertekening bij Lidl nog een hele periode moeten overbruggen vooraleer ze effectief bij ons aan de slag kunnen. Dankzij de in 2016 gelanceerde onboarding app maken we nu ook nuttig gebruik van deze overbruggingsperiode om de nieuwe medewerkers al kennis te laten maken met onze organisatie en van allerhande nuttige informatie te voorzien. Zo vergroten we meteen de betrokkenheid, het zelfvertrouwen en de goesting van de nieuwe medewerker.

 

Enkele voorbeelden van zaken die in onze onboarding app te vinden zijn:

  • Aandacht voor onze werknemers: extra uitleg over de initiatieven die we organiseren voor onze werknemers, bv. sportkalender, personeelsmagazine, ontwikkelingsmogelijkheden binnen Lidl, …
    Jouw collega’s: uitleg over de verschillende rollen binnen een filiaalteam
  • AGF…Euh?: uitleg over de meest voorkomende afkortingen en het vakjargon binnen Lidl
  • Startersinfo: waar worden de nieuwe medewerkers verwacht, wat moeten ze meenemen en wat mogen ze inhoudelijk verwachten?

 

 

Onze doelstelling

Ons doel is om ervoor te zorgen dat meer dan 90% van onze nieuwe medewerkers zeer tevreden is na het onboarding traject.