Medewerkers

Onze doelstellingen

Lidl werkt aan een ambitieus beleid waarbij de medewerker helemaal centraal staat. Hierbij alvast een overzicht van de doelstellingen die we vastgelegd hebben:

 

  1. Top werkgever

Tegen 2020 zal Lidl de beste werkgever worden binnen de Belgische retailsector (#1 ‘Great Place To Work’).

 

  1. Tewerkstelling

Lidl groeit. Tegen 2020 verwachten we 2000 nieuwe werknemers bij.

 

  1. Loon

Lidl engageert zich om 100% van haar medewerkers tijdig en correct te verlonen.

 

  1. Dialoog

Lidl engageert zich voor een constructieve dialoog met zijn medewerkers en vakbondsafgevaardigden.

 

  1. Scholen

Lidl wil jaarlijks het aantal  personen die een stage en/of duaal lerentraject volgen met 10% doen toenemen.

 

  1. Integratie van nieuwe medewerkers

Meer dan 90% van onze nieuwe medewerkers is na zijn onboardingtraject ‘zeer tevreden’

 

  1. Ontwikkeling van medewerkers

Vanaf 2017 krijgen 100% van de medewerkers een ontwikkelgesprek.

 

  1. Leiderschap

Elke leidinggevende zit in een “High Five Leadership”-ontwikkeltraject, dat is gefocused op coachend leidinggeven.

 

  1. Diversiteit

Tegen 2020 wil Lidl een goede afspiegeling zijn van de maatschappij, met speciale aandacht op non-discriminatie van kandidaat-medewerkers. Vanaf 2017 zullen bovendien alle medewerkers, bij wie het takenpakket het toelaat, de mogelijkheid hebben om van thuis uit te werken. Ook zullen winkelbedienden actief betrokken worden bij de opstelling van de weekplanningen.

 

  1. Psychosociaal welzijn Medewerkers

Vanaf 2017, kunnen medewerkers beroep doen op een Employee Assistance Program, bovenop het netwerk van fulltime vertrouwenspersonen

 

  1. Gezondheid Medewerkers

Tegen 2020, behaalt Lidl een gezondheidscijfer van 95%.

 

  1. Veiligheid

Tegen 2020 zal de ernstgraad van de arbeidsongevallen met 15 % gedaald zijn, t.o.v. 2015.