Maatschappij

 

Maatschappij

De maatschappij verrassen

Met winkels verspreid over heel België staat Lidl pal in het midden van de samenleving. We nemen dan ook graag onze verantwoordelijkheid op door een steentje bij te dragen aan een betere toekomst voor de maatschappij.

 

Onze visie? Als buitengewone buur verrassen we overal waar we een winkel hebben.

 

Stevige lokale verankering

De rol en impact van al onze winkels op lokaal niveau wordt door Lidl regelmatig geanalyseerd en bijgestuurd. Ons doel? De winkel zoveel mogelijk integreren in de lokale gemeenschap. Een meer betrokken, gezonde en groene samenleving helpen creëren staat daarbij centraal.

 

Om dat te realiseren, werken we aan een aantal initiatieven

  • Voedselverlies beperken: lokale organisaties kunnen bij Lidl voedseloverschotten komen ophalen om voedselverlies tegen te gaan.
  • Gezonde voeding promoten: Elke regio zal elke regio een partnerschap ontwikkelen met een aantal organisaties waarbij de buurt gestimuleerd wordt om te kiezen voor gezonde voeding.
  • Sponsoring van lokale organisaties en evenementen.

Actualiteit

11 October 2018

Meest dier- en milieuvriendelijke legboerderij ter wereld komt naar België

Het kan ook anders: revolutionair bedrijf ‘Kipster’ hertekent eierproductie Donderdag 11 oktober 2018 — Vanaf volgend jaar zijn het de […]

+

27 September 2018

Lidl-winkel in Roeselare voortaan verwarmd met afval

Donderdag 27 september 2018 — Het filiaal van supermarktketen Lidl aan de Westlaan in Roeselare wordt komende winter verwarmd dankzij […]

+

24 September 2018

Alle diepvries- en verse vis bij Lidl nu duurzaam gevangen of verantwoord gekweekt

Maandag 24 september 2018 — Alle diepvries- en verse visproducten bij Lidl België dragen vanaf deze maand een MSC- of […]

+

5 July 2018

Lidl maakt komaf met wegwerpplastic

Nadat Lidl in België aankondigde dat we tegen 2025 het gebruik van plastic met 20 procent willen terugdringen, introduceren we […]

+

21 June 2018

Lidl wint de Good Egg Award

Lidl heeft de Good Egg Award in ontvangst mogen nemen. Dierenrechtenorganisatie GAIA en hun Europese zusterorganisatie ‘Compassion for World Farming’ […]

+

20 March 2018

Lidl België maakt komaf met plastic zakken

De supermarktketen gaat voor 20% minder plastic tegen 2025   Lidl stopt na de zomer met de verkoop van niet […]

+

9 March 2018

Lidl verlaagt het suikergehalte van ontbijtgranen met 30%

Sinds 2008 werkt supermarktketen Lidl nauw samen met zijn leveranciers om het suikergehalte van ontbijtgranen jaar na jaar te verlagen. […]

+

12 January 2018

Meer dan 645 ton chocolade voortaan Fairtrade bij Lidl

Verkoop van eerlijke producten stijgt jaarlijks met 30% Vrijdag 12 januari 2018 — Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar […]

+

29 November 2017

Nieuw duurzaamheidsverslag

Winkelkar bij Lidl ruim dubbel zo diervriendelijk Duurzame en diervriendelijke voeding slaat aan bij klanten Het aanbod van Lidl werd […]

+