Maatschappij

 

Maatschappij

De maatschappij verrassen

Met winkels verspreid over heel België staat Lidl pal in het midden van de samenleving. We nemen dan ook graag onze verantwoordelijkheid op door een steentje bij te dragen aan een betere toekomst voor de maatschappij.

 

Onze visie? Als buitengewone buur verrassen we overal waar we een winkel hebben.

 

Stevige lokale verankering

De rol en impact van al onze winkels op lokaal niveau wordt door Lidl regelmatig geanalyseerd en bijgestuurd. Ons doel? De winkel zoveel mogelijk integreren in de lokale gemeenschap. Een meer betrokken, gezonde en groene samenleving helpen creëren staat daarbij centraal.

 

Om dat te realiseren, werken we aan een aantal initiatieven

  • Voedselverlies beperken: lokale organisaties kunnen bij Lidl voedseloverschotten komen ophalen om voedselverlies tegen te gaan.
  • Gezonde voeding promoten: Elke regio zal elke regio een partnerschap ontwikkelen met een aantal organisaties waarbij de buurt gestimuleerd wordt om te kiezen voor gezonde voeding.
  • Sponsoring van lokale organisaties en evenementen.

Actualiteit

12 January 2018

Meer dan 645 ton chocolade voortaan Fairtrade bij Lidl

Verkoop van eerlijke producten stijgt jaarlijks met 30% Vrijdag 12 januari 2018 — Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar […]

+

29 November 2017

Nieuw duurzaamheidsverslag

Winkelkar bij Lidl ruim dubbel zo diervriendelijk Duurzame en diervriendelijke voeding slaat aan bij klanten Het aanbod van Lidl werd […]

+

4 September 2017

100% Beter Leven Varken vanaf nu in de winkel

Beter Leven Varken Vanaf vandaag is al ons varkensvlees gecertificeerd met het 1 ster Beter Leven-label. Dat is goed nieuws […]

+

30 June 2017

Lidl neemt de Good Rabbit Commendation in ontvangst

Lidl zet zich in voor dierenwelzijn, en dat wordt opgemerkt. Eind juni 2017 mocht Bénédicte Heyneman (Inkoop-CSR) in Londen de […]

+

29 June 2017

Lidl, eerste retailer in België met Science Based klimaatdoelstellingen!

Merelbeke, 29 juni 2017 –  Lidl tekent als eerst retailer in België de “commitment letter” van het Science Based Target […]

+

27 April 2017

Lidl wil top retailer in duurzaamheid worden

Als supermarkt wil Lidl België werken aan een duurzamere wereld. Daarom heeft Lidl een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen […]

+

11 April 2017

Lidl kiest voor weidemelk

Alle Hollandse Gouda van huismerk Milbona gemaakt met 100% weidemelk   Merelbeke, 11 april 2017 –  Sinds 1 april wordt […]

+

23 March 2017

Inhuldiging vijfde distributiecentrum voor Lidl

Gloednieuw distributiecentrum in Marche-en- Famenne ontvangt als eerst in België BREEAM ‘Excellent’ MARCHE-EN-FAMENNE, 23 maart 2017 – Eén jaar na […]

+

23 November 2016

Maak mee het verschil

Een lekker stukje varkensvlees van bij ons begint bij Belgische zeugenhouders. Maar door aanhoudende moeilijke marktomstandigheden staan de Belgische zeugenhouders […]

+