ACTUALITEIT

30 June 2017

Lidl neemt de Good Rabbit Commendation in ontvangst

Lidl zet zich in voor dierenwelzijn, en dat wordt opgemerkt. Eind juni 2017 mocht Bénédicte Heyneman (Inkoop-CSR) in Londen de Good Rabbit Commendation in ontvangst nemen in naam van Lidl België.

De Good Rabbit Commendation wordt sinds 2015 uitgereikt en maakt deel uit van de Good Farm Animal Awards. De Commendation wordt toegekend aan bedrijven die zich engageren om de konijnen die worden gekweekt voor consumptie een beter bestaan te bieden, onder meer door ze uit hun kooien te halen en hen meer ruimte te geven om hun natuurlijke gedrag uit te oefenen, zoals lopen, knagen, springen, zich verstoppen en socializen met andere dieren. Routinegebruik van antibiotica is ook verboden. Naar schatting genieten meer dan 4 miljoen konijnen een beter bestaan dankzij de maatregelen van winnende bedrijven zoals Lidl België.

Er is ook nog de Good Rabbit Award. Om die te winnen, moeten de levens van de broedkonijnen (en niet enkel die van de vleeskonijnen) nog verbeteren. Daaraan zijn we bij Lidl België momenteel al volop aan het werken.

Dr. Tracey Jones, directeur Food Business bij Compassion in World Farming: “Het is fantastisch om te zien dat zo veel high profile bedrijven zich inzetten voor verandering. We willen Lidl België feliciteren met de gigantische impact die ze hebben op de levens van duizenden konijnen in de voedselindustrie. Meer bedrijven zouden hun voorbeeld moeten volgen.”

Jeroen Bal, directeur Inkoop & Marketing, is heel tevreden met de Commendation. “We zijn enorm trots dat we de Good Rabbit Commendation hebben gewonnen. Lidl België maakt deel uit van een van de grootste supermarktketens wereldwijd, die zich engageert voor betere levenskwaliteit van de dieren. We doen ook ons best om onze klanten bewust te maken van het belang hiervan. Deze erkenning van Compassion in World Farming helpt ons om ons doel – in 2020 top retailer zijn in dierenwelzijn in België en Luxemburg – te bereiken.”