Introductie

 

Introductie

Als supermarkt willen wij onze verantwoordelijkheid opnemen en werken aan een duurzamere wereld. Daarom heeft Lidl een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze 2020 doelstellingen.

De nieuwe visie luidt als volgt: Als duurzame retailer heeft Lidl een positieve impact op haar medewerkers, klanten en maatschappij. En het ambitieniveau mag er zijn. Tegen 2020 willen we namelijk bij de top retailers behoren inzake duurzaamheid.

 

Ons duurzaamheidsbeleid voeren wij onder de vlag ‘Op weg naar morgen’ en focust zich op 5 pijlers:

  • ons assortiment
  • onze medewerkers
  • het milieu
  • de maatschappij
  • onze business partners.

 

Meer dan 50 concrete doelen hebben we geformuleerd over deze 5 domeinen heen. Deze hebben we nog eens gebald samengevat in onze Top 20 Engagementen.

Actualiteit

12 January 2018

Meer dan 645 ton chocolade voortaan Fairtrade bij Lidl

Verkoop van eerlijke producten stijgt jaarlijks met 30% Vrijdag 12 januari 2018 — Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar […]

+

29 November 2017

Nieuw duurzaamheidsverslag

Winkelkar bij Lidl ruim dubbel zo diervriendelijk Duurzame en diervriendelijke voeding slaat aan bij klanten Het aanbod van Lidl werd […]

+

4 September 2017

100% Beter Leven Varken vanaf nu in de winkel

Beter Leven Varken Vanaf vandaag is al ons varkensvlees gecertificeerd met het 1 ster Beter Leven-label. Dat is goed nieuws […]

+

30 June 2017

Lidl neemt de Good Rabbit Commendation in ontvangst

Lidl zet zich in voor dierenwelzijn, en dat wordt opgemerkt. Eind juni 2017 mocht Bénédicte Heyneman (Inkoop-CSR) in Londen de […]

+

29 June 2017

Lidl, eerste retailer in België met Science Based klimaatdoelstellingen!

Merelbeke, 29 juni 2017 –  Lidl tekent als eerst retailer in België de “commitment letter” van het Science Based Target […]

+

27 April 2017

Lidl wil top retailer in duurzaamheid worden

Als supermarkt wil Lidl België werken aan een duurzamere wereld. Daarom heeft Lidl een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen […]

+

11 April 2017

Lidl kiest voor weidemelk

Alle Hollandse Gouda van huismerk Milbona gemaakt met 100% weidemelk   Merelbeke, 11 april 2017 –  Sinds 1 april wordt […]

+

23 March 2017

Inhuldiging vijfde distributiecentrum voor Lidl

Gloednieuw distributiecentrum in Marche-en- Famenne ontvangt als eerst in België BREEAM ‘Excellent’ MARCHE-EN-FAMENNE, 23 maart 2017 – Eén jaar na […]

+

23 November 2016

Maak mee het verschil

Een lekker stukje varkensvlees van bij ons begint bij Belgische zeugenhouders. Maar door aanhoudende moeilijke marktomstandigheden staan de Belgische zeugenhouders […]

+