Assortiment

Projecten rond gezonde voeding

Lidl zet in op sensibilisering

Lidl zet zich continu in om haar klanten te sensibiliseren en te informeren over het belang van gezonde voeding en lanceert daarom regelmatig diverse campagnes of promoties rond gezonde voeding.

Met deze acties toont Lidl aan dat gezonde voeding niet duur hoeft te zijn en toch een rechtstreekse bijdrage levert tot de algemene gezondheid. In de toekomst zullen we hiermee onze klanten ook verder informeren over het belang van gezonde voeding in de strijd tegen overgewicht en hart- en vaatziekten.

 

Gezonde kassa

 

Het is belangrijk om te kiezen voor gezonde producten. Dat geldt zeker ook voor kinderen, want een toenemende groep kinderen heeft te kampen met overgewicht. Daar wil Lidl iets aan doen door de gezonde voeding meer in de kijker te stellen.

En waar is de opvallendste plaats in de winkel? Juist, aan de kassa! Daarom kan je vanaf nu ook gezond snoepgoed vinden aan de Lidl-kassa’s. Zo verkopen we bijvoorbeeld groentebekers met snacktomaatjes, kleine paprika’s, komkommers en snackappels. Ideaal om als tussendoortje mee te nemen naar school of om te gebruiken als gezond traktaat.

 

Kinderkookboek

In 2014 lanceerde Lidl samen met haar partners een gezonde receptenwedstrijd voor kinderen tot en met 12 jaar. Dat paste binnen Lidls doel om een gezonde levensstijl met lekkere en gezonde voeding en voldoende beweging te stimuleren.

De recepten uit de wedstrijd vormden de basis voor een gezond kinderkookboek. We zijn bijzonder fier op het eindresultaat. De integrale opbrengst van het boek werd bovendien geschonken aan het Zeepreventorium dat kinderen met een chronische ziekte helpt om een gezonde levensstijl te volgen.

 

Gezond op kot

 

Uit een onderzoek dat in opdracht van Lidl in 2014 door het onafhankelijk onderzoeksbureau iVOX werd uitgevoerd blijkt dat het gezondheidsrapport van universiteits- en hogeschoolstudenten niet fraai oogt.

 

Wat bleek? Amper 1 op 4 eet twee of meer stukken fruit per dag en slechts 1 op 3 eet twee of meer porties groenten per dag. Daarom wilde Lidl ook hier haar steentje bijdragen en studenten gezonder laten eten. Om dat te doen organiseerden we een wedstrijd waarbij 1.000 studenten één jaar lang elke week kosteloos een Lidl-boodschappentas met verse groenten en fruit konden vullen.